Παρασκευή 21 Μαρτίου 2014

Ντολμαδάκια ψημένα στον φούρνο

Ντολμαδάκια ή σαρμαδάκια;Είμαι από τη Θεσσαλονίκη,εκεί τα λέμε σαρμαδάκια!Οπως και να τα λέτε εσείς,είμαι σίγουρη πως σας αρέσουν!Μπελαλίδικο φαγητό,αλλά αξίζει τον κόπο.Είναι το αγαπημένο φαγητό του άντρα μου(το δικό μου είναι πατάτες με αβγά!) και όποτε βρίσκω παραπάνω χρόνο προσπαθώ να το φτιάχνω.Μας είχε επισκεφτεί και ο αδερφός μου που του αρέσουν πολύ, οπότε διπλός λόγος για να τα φτιάξω!Πιστεύω πως με το φαγητό δεν γεμίζουμε μόνο την κοιλίτσα μας,γεμίζουμε και την ψυχή μας.Και περισσότερο απ'όλων γεμίζει η ψυχή του μάγειρα, όταν βλέπει να ευχαριστιούνται με το φαγητό που έφτιαξε!Δεν εκδηλώνω εύκολα τα συναισθήματα μου, είμαι ντροπαλός άνθρωπος.Η μαγειρική μου αρέσει γιατι βγάζω την αγάπη μου μέσα από αυτά που φτιάχνω!Και όσο πιο πολύ κοπιάζω να φτιάξω ένα φαγητό,τόσο περισσότερο σημαίνει ότι αγαπώ τον αποδέκτη...Αρκετά με τις φιλοσοφίες όμως, ε;Ας δούμε πως τα φτιάχνουμε τα λατρεμένα σαρμαδάκια!A!Και τη διαφορά θα κάνουμε στο ψήσιμο!Θα ψήσουμε τα σαρμαδάκια μας, όχι στην κατσαρόλα,όπως κλασικά γίνονται,αλλά στον φούρνο.Έτσι δεν μένουν πολλά ζουμιά και επιπλέον δεν έχεις το φόβο μήπως σου διαλυθούν!

Υλικά(για 2 βάζα των 200γρ)

1 φλυτζάνι καστανό ρύζι
1 ματσάκι άνηθο
1 ματσάκι δυόσμο
6 φρέσκα κρεμμυδάκια
1κσ αλάτι
4κσ λάδι για τη γέμιση και επιπλέον για ράντισμα
1 μεγάλο λεμόνι

εκτέλεση

Γέμιση:Βράζουμε το ρύζι και το αφήνουμε να κρυώσει.Ψιλοκόβουμε τα μυρωδικά, δεν θέλουμε να έχουμε κοτσάνια πολλά στη γέμιση.Ψιλοκόβουμε τα κρεμμυδάκια.Ανακατεύουμε με το ρύζι.Προσθέτουμε 4 κουταλιές λάδι και αλάτι.Το αλάτι μας είναι καλό όταν νιώθουμε τη γέμιση λίγο να "τσιμπάει".
Ζεματίζω ή ξεπλένω τα φύλλα, ανάλογα τι γράφει το βάζο.(Βρήκα κάτι ωραία φύλλα στο super market χωρίς συντηρητικά.Μαγιάτικα φύλλα. Ήταν μαλακά και χωρίς αυτήν την χαρακτηριστική μυρωδιά του βάζου.Υπάρχουν και φύλλα σε κενό αέρα,καταπληκτικά,αλλά δεν τα βρίσκεις πολύ εύκολα.)
Τύλιγμα: Παίρνω ένα ένα φύλλο.Το τοποθετώ σε πιάτο, απλωμένο καλά, με το νεύρο να κοιτάζει εμένα.Βάζω περίπου μισό κουταλάκι του γλυκού γέμιση στο κέντρο του φύλλου.Ξεκινώ το τύλιγμα από το κάτω μέρος του φύλλου,σκεπάζω τη γέμιση και διπλώνω και τα πλαϊνά. Συνεχίζω μέχρι να φτάσω στην άλλη άκρη.
Ψήσιμο:Λαδώνουμε ένα ταψάκι και τα βάζουμε το ένα δίπλα στο άλλο φτιάχνοντας σειρές.Ρίχνουμε το χυμό λεμονιού, λίγο λαδάκι και ζεστό νερό ως να τα καλύπτει.Σκεπάζουμε με αλουμινόχαρτο.Ψήνουμε στους 180 βαθμούς, στον αέρα.Στο εικοσάλεπτο δοκιμάζουμε αν έχουν μαλακώσει(το ρύζι μας εξάλλου είναι από πριν βρασμένο).Αν σας φαίνονται σχεδόν έτοιμα,ξεσκεπάστε τα και αφήστε λίγο να εξατμιστούν τα υγρά.Προσοχή να μη σας ξεραθούν τα φύλλα!Ραντίζουμε με λίγο λαδάκι.
Απολαμβάνουμε ζεστά ή κρύα, με τη συνοδεία γιαουρτιού!

Ελπίζω να σας αρέσουν!!!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου